Af peng

Dansk Varefakta Nævn og storage-levandøren EMC har hver valgt et nyt kommunikationsbureau.

Erhvervslivets og forbrugernes interesse for – og brug af – Varefakta skal øges. Og det skal PR-bureauet Communiqué sørge for.

Kendskabet er nok til stede, men når danske forbrugere ser det lille trekantede Varefakta-logo, skal de trygt kunne regne med, at varen er testet af et uvildigt laboratorium – og være sikre på, at Dansk Varefakta Nævn (DVN) jævnligt tager varen ud til stikprøvekontrol, så kvaliteten fastholdes.

“Vores undersøgelser viser, at de fleste forbrugere kender til Varefakta. Men vi vil gerne være sikre på, at de nye generationer skønner på og bruger vores oplysninger, så de kan være sikre på, at den købte vare indeholder det, den lover. Og vi vil gerne sikre os, at så mange butikker som muligt tilbyder forbrugerne denne service,” siger Helga Møller, DVN’s direktør.

Det er frivilligt at være tilknyttet Varefakta-ordningen for erhvervslivet, der således betaler for at få deres produkter kontrolleret af en uvildig instans.

Også en andet bureau har landet en ny kunde, idet it-koncernen EMC, der er verdens største storage-leverandør, har indgået aftale med Discus Communications, der skal være virksomhedens PR-bureau i Danmark.

“Det var vores ønske at finde et dansk bureau, der kunne hjælpe os med at opbygge relationer til de relevante medier og til branchenetværket. Discus’ teknologifokus, netværk og ekspertise kan understøtte vores forretningsmål,” siger Merete Kej, informationschef hos EMC Danmark, i en pressemeddelelse.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club