Oath: Her er vejen til brand-kærlighed

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Brands, der overgår hvad deres kunder forventer, får mest kærlighed. Ny undersøgelse fra Oath identificerer denne og 5 andre veje til at vække kærlighed til dit brand. Se dem her.

Medievirksomheden Oath udkom i sidste uge med deres debuterende Brand Love Index. En undersøgelse der identificerer og rangerer seks faktorer, der får forbrugere til at elske brands.

Jesper Laumand, nordisk chef hos Oath, fortæller:

“Mediemarkedet ændrer sig hele tiden, og det samme gør forbrugernes holdninger og forventninger. Det bliver simpelthen mere komplekst at opbygge succesfulde brands, og derfor har vi udarbejdet Brand Love Index, som er den første undersøgelse af sin art.”

Nedenfor kan du se de seks drivere af brandkærlighed og hvor stor en procentdel kategorierne hver især, ifølge undersøgelsen, udgør i forhold til kundekærligheden til et brand.

Indekset er bygget på undersøgelser i UK og toppes af kategorien Excess needs, der udgør 30 procent af brand love. Denne kategori dækker over, når et brand overgår kundens forventninger og leverer på et højere niveau, end hvad der kan forventes.

På de efterfølgende pladser kommer building trust, trendsetting og sharing values, der giver en følelsesmæssig respons på henholdsvis 21, 17 og 13 procent hos kunderne. I bunden af indekset, men som stadig er værdier som et brand gør klogt i ikke at negligere, er kategorierne elevated experiences og consumer respect, der udgør 10 og 7 procent.

Jesper Laumand fortæller om, hvad han mener, man kan bruge indekset til:

”Brand Love Index’et viser nogle indsigter, som virksomheder gør klogt i at gribe, når det kommer til annoncering. Først og fremmest bør man sørge for, at ens annoncer afspejler de rette værdier og vises ud for indhold, der matcher netop disse brand- og forbrugerværdier.”

Du kan læse mere om kategorierne i Oaths undersøgelse og Brand Love Index her.

I denne opsummerende artikel fra netimperative.com kan du let blive et spadestik klogere på, hvad brands skal gøre for at skabe brandkærlighed blandt forbrugere.