Vejle-bureau skal sælge Singapore i Norden

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Singapores Turistråd har valgt pr-bureau til fremstød på det nordiske marked.

Singapore vil være mere synlig på det nordiske marked, og landets turistråd har derfor fundet vej til Vejle, hvor man har indgået et samarbejde med pr-bureauet, Related.

Opgaven lyder på at sælge Singapore som en ”must-see” destination til de danske, finske, norske og svenske turister. I tæt samarbejde med Turistrådets kontor i London vil Related stå for udførelsen af den nye strategi og for at justere de centrale budskaber og kampagner, så de bliver tilpasset de individuelle skandinaviske markeder.

Udover de traditionelle PR-initiativer sigter strategien mod at styrke Singapores tilstedeværelse på de sociale medier og i bloggerverdenen gennem events, kampagner og presseture.

“Timingen for at fokusere mere på de skandinaviske markeder er god. Antallet af nye direkte ruter mellem Skandinavien og Singapore er steget på det seneste, og det gør det nemt for de skandinaviske turister at udforske Singapore som destination”, siger Pia Klitten Sørensen, der skal lede Singapore-projektet sammen med PR-konsulenterne Mia Klüwer Nielsen og Karin Toftegaard Matthiesen.