Velkommen i reklameblokken: Et rygelignende produkt

FiG

Ny reklamefilm: Det lille fynske bureau, Pryhl, er nu aktuel med en kampagne for et rygeprodukt.

Tobak har længe været bandlyst fra stort set de fleste reklame-medier – men de samme regler gælder ikke for e-cigaretter. Derfor kan man fra denne uge opleve en ny reklamefilm på tv.

Det gælder det nye e-cigaret brand, Nordik, som er frugten af et samarbejde mellem Okono og MacBaren, hvor fokus har været på at skabe et produkt med 100% sikkerhed omkring indholdet i e-væsken.

“I modsætning til de fleste andre produkter på markedet, hvor e-væskerne produceres uden for kontrol, produceres Nordiks e-væske under farmaceutiske forhold i Danmark – nærmere bestemt på Fertin Pharmas anlæg i Vejle,” siger Morten la Cour Pedersen, General Manager hos Okono.

https://www.youtube.com/watch?v=LuTi7Qz63Iw

Det er det lille fynske bureau, Pryhl, der star bag kampagnen, og tv-universet tager afsæt i en indsigt om, at det ofte er i sociale sammenhænge, rygetrangen melder sig – både hos rygere, der gerne vil stoppe, og hos festrygerne. Ligegyldigt hvilken slags ryger, man er, skal tv-universet få øjnene op for Nordik som et alternativ.

”For ca. 18 måneder startede vi helt fra scratch. Kun produktet var udviklet på daværende tidspunkt – og en ambition om at skabe et produkt, der skulle være direkte modpol til den usikkerhed, der ellers kendetegner markedet for e-cigaretter. Med afsæt heri og med en klar reference til produktets renhed og nordiske ophav, udviklede vi navn, logo, produktdesign, emballagedesign og endeligt den kommunikationsplatform, der kulminerer med den aktuelle tv kampagne,” siger Christian Heetkamp, direktør for Pryhl.

Tv-kampagnen understøttes af en onlinekampagne og er i luften fra denne uge.