Verdens bedste reklamefilm får bøvet opfølger

Peter Engholm
25@mail.dk

Old Spice-manden vandt sidste år Grand Prix i Film Lions. Nu kommer – endnu – en opfølger, og vel at mærke én, der er så langt ude, at man er nødt til at understrege, at produktet findes.

Svært at forestille sig TV-shoppen som inspirationskilde til Wieden + Kennedy, der har leveret Grand Prix’er og guld-priser i stride størmme til P&G for Old Spice-kampagnerne.

Ikke desto mindre er den nye Old Spice-film en så udtalt parody på en infomercial, at der er behov for at fortælle, at man rent faktisk kan købe produktet.

Og produktet? En deodorant-holder/beskytter formet som en bjørn. Det godt to minutter lange indslag er bygget op som en klassisk infomercial, der indledningsvis beretter om besværligheder som glatte deodoranter, der er svære at holde om, det problematiske i at finde den rette gave til din elskede og i det hele taget bare når der ikke er én eneste glæde i livet.

Herefter præsentationen, inkl. de “kritiske” spørgsmål fra et publikum, der bliver gradvist mere overbevist om produktets fortræffeligheder.

Alle rollerne er spillet af den samme ældre herre, inkl. en rolle som barn. Og igen: Bjørnen kan købes – for real.