Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Old Spice sejrede i Cannes-festivalen i sidste uge som verdens bedste reklamefilm. Nu kommer nr. 2 i serien.

P&G brandet Old Spice sejrede i sidste uge i Cannes, idet en reklamefilm fik Grand Prix i filmkonkurrencen og derved blev kåret som verdens bedste.

Nu kommer der så en opfølger (se den her) med samme talsperson, den tidligere professionelle fodboldspiller, Isaiah Mustafa, og samme visuelle koncept. Wieden + Kennedy følger dog ikke op på – eller falder ikke for fristelsen, om man vil – slutreplikken fra første film; “I’m on a horse”

Old Spice er et produkt til mænd,men filmene taler til kvinder og fremhæver, at deres mænd måske ikke kan se ud som Isaiah Mustafa, men de kan dufte som ham ved at bruge Old Spice Body Wash.

Ved præsentationen af vinderne i sidste uge konstaterede juryformand Mark Tutssel, at Old Spice filmen (se den her) er et eksempel på, hvad et fokus på kreativitet kan gøre for et stort gammelt brand.

Procter & Gamble har som verdens største annoncør i flere år satset meget på at udvikle kreativiteten og gjort sig meget synlig på Cannes-festivalen, hvor man i år kunne opleve både koncernens CEO, Bob McDonald, og den øverste marketingansvarlige, Marc Pritchard, på scenen.

Kommentarer

  1. Er der ikke en venlig sjæl, som kan fortælle mig, hvad i alverden det kan være, der berettiger denne Old Spice film til al den ros? Skulle det virkelig være det ypperste, reklamebranchen kan præstere i 2010?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club