Verdens første homo-øl på markedet

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Mexicansk bryggeri satser på homoseksuelle med nyt produkt, der netop er kommet på gaden forskellige steder i Mexico.

Markedet blandt homoseksuelle har været ignoreret for længe. Det mener i hvert fald det mexicanske bryggeri, Minerva, og derfor har man netop lanceret nye produkter målrettet til netop denne målgruppe.

“Vi er gået ind i markedet med stor respekt og ideen om at tilbyde et produkt målrettet til “the gay-lesbian community”, som har været ignoreret for længe, men som er vigtigt og meget krævende,” siger commercial manager, Dario Rodriguez Wyler.

Lige nu er det lanceret forskellige steder i Mexico, men planen er i første omgang at lancere produktet i Japan og Colombia ud over Mexico.

Der er tale om en såkaldt “honey-ale” under mærkerne The Purple Hand Beer og Salamandra, og etiketterne er designet således, at man kan tage dem af og bære dem.

I Sverige følger man nu i sporene på Holland, Belgien og Canada på et andet område målrettet det homoseksuelle miljø. Selskabet Com Hem tilbyder nu sine abonnenter at se kanalen Outtv, der har et bredt livsstilsindhold målrettet bøsser og lesbiske.