Af Peter Engholm 25@mail.dk

Fra et landets største digitalbureauer til et landets yngste – og det første af sin slags, lyder meldingen fra en af stifterne.

Landets 6. største digitalbureau, VerticPortals, sagde før sommeren farvel til Portals og hedder nu blot Vertic. Nu har man også sagt farvel til to af partnerne, der har stiftet et nyt bureau.

“Vi kalder det gluu, fordi det limer virksomheden sammen. Og vi kalder det “verdens første digitalbureau for forandringsledelse,” siger Søren Pommer.

Han har været medstifter, partner og COO hos Vertic, og med-stifteren af Gluu er Thomas Petersen, der i sin tid fik sit eget bureau fusioneret ind i Vertic. Nu begynder de for sig selv.

“Vi brænder for adfærdsændringer via digitale løsninger. Forandringsprojekter fra ledelsen kommunikeres typisk via møder, mails og evt. en coach, men der er et misforhold mellem den tid, leldelsen bruger på projektet, og den tid medarbejderne får til at sætte sig ind i det. Gluu har taglinen Enjoy the Proces, og via værktøjer inden for sociale medier og Business Process Management kan medarbejderne tage ejerskab for forandringen,” siger Søren Pommer.

Der er umiddelbart et stort spring fra Vertic til gluu …

“Ja og nej. Det er et stort spring, fordi gluu er den niche, vi brænder for og har vores kompetencer indenfor, mens Vertic har succes med at skabe oplevelser for verdens førende brands, og her brugte jeg min tid på 40 medarbejdere og store kunder. Men det er et lille spring forstået sådan, at både Thomas og jeg tager alle vores erfaringer og alt det, vi synes er spændende, med os videre. I gluu går vi lidt længere ind i organisationen og berører faktorer som læring og samarbejdsteknikker,” siger Søren Pommer.

Selv om Gluu er et digitalbureau lige som Vertic, så giver netop nichen – forandringsledelse – nogle nye kontaktpunkter.

“Vi er en måned gamle og har allerede fået henvendelser om samarbejde fra forandringskonsulenter i både Frankrig, Italien og England,” siger Søren Pommer.

Få mere at vide om Gluu her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club