Webbureauet Verticportals skal hjælpe tyske SAP med at “optimere måden, hvorpå SAP via sap.com profilerer, kategoriserer og distribuerer leads på”.
Projektet går under navnen “Project Partner Finder”.
Der er tale om en betydelig kontrakt, fortæller Sebastian Jespersen, der er en af bureauets stiftere og som arbejder ud fra bureauets afdeling i New York.
Det er her kontrakten er landet, fordi SAP’s globale marketingorganisatioen, der holder til i New York, mens hovedkontoret er i Tyskland.
Kontrakten vil generere arbejde over de næste ni måneder i både New York, København og Singapore.
Størstedelen af SAP’s forretning genereres gennem partnere, som der er 90.000 af. Samtidig er der en meget betydelig trafik på sap.com, og det er således en omfattende proces at optimere trafikken og distribuere relevante links til partnerne.
“Men det er ikke blot et spørgsmål om et spørgeskema. Vi skal bruge vores kompetencer som webbureau på udvikling af kommunikationen i hele processen”, fortæller Sabastian Jespersen.
Verticportals arbejder også med andre store it-firmaer som Microsoft og Oracle.
I forbindelse med Københavner-kontoret har der været rygter om afskedigelser, og Sebastian Jespersen fortæller, at der har været tale om to. Derudover har der på det seneste været flere opsigelser, så der har været mere personale-turbulens end normalt.
Sebastian Jespersen fortæller, at der ikke er tale om at skære ned men om et skift af kompetencer.
“Vi har set et skifte i markedet i forhold til de ydelser, vi leverer, og det har vi måttet justere i forhold til”, siger Sebastian Jespersen.
Samlet rummer bureauet lige under 90 medarbejdere – heraf ca. 40 i København.