Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den nye direktør bliver COO og kommer til at indgå i bureauets ledelse. Very vil søge tilbage til sit DNA.

Community-bureauet har været gennem en markant udvikling i flere år. Men det har også drejet fokus, og nu er det på tide at skærpe profilen og søge tilbage mod sit DNA.

Det siger bureauets stifter, Thomas Bjerg, samtidig med, at han byder et nyt medlem af ledelsen velkommen. Det drejer sig om Martin Vibe Jacobsen, der kommer fra et job som client service director hos McCann Copenhagen.

”Vi startede som et bureau, der havde en klar profil og en række holdninger til, hvad vi tror på er fremtidens markedsføring. De seneste år har vi været på en rejse, som på trods af en masse god erfaring også har trukket os i en retning, hvor vi føler vi kom lidt for langt væk fra vores egen DNA,” siger Thomas Bjerg og fortsætter:

“Derfor har vi bl.a. brugt tid på at etablere et stærkt communityplanner team, som er med til at bringe vores kreative kant tilbage og med Martin om bord er har vi store forventninger til at skærpe profilen og mulighederne yderligere.”

Very sagde før sommerferien farvel til Morten Kristensen som adm. dir. Han gik til et nyt job som direktør for Mediacom Beyond Advertising (MBA), og i stedet genindtrådte Thomas Bjerg som adm. dir. Den rolle bliver han i. Martin Vibe Jacobsen bliver COO og kommer til at indgå i bureauets ledelse, der også omfatter Louise Brandt, som ydermere er partner.

”Jeg ser et stort potentiale i Very’s strategiske fundament, og ikke mindst de insights som bureauets set-up er medvirkende til at generere samt måden insights kan bidrage til at tænke kreative løsninger. Men jeg ser også et uudnyttet potentiale i disse insights, idet Very udfordrer den tilgang branchen traditionelt har haft til kommunikation,” siger Martin Vibe Jacobsen.

Der er desuden sket 3 nye fastansættelser i Very – herunder et gensyn med Henrik Seeward, en tidligere ansat der nu er vendt tilbage som ny kontaktchef.

Hos McCann Copenhagen fortæller adm. dir. Morten Ingemann, at man nu går på jagt efter en ny kontaktdirektør.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club