Very opruster med kreativ chef hentet hos TV 2

Peter Engholm
25@mail.dk

Community-bureauet har oprettet en stilling som kreativ chef – og til posten fundet en kvinde, der nu vender tilbage til bureau-siden.

Først vinder man en guldløve i Cannes, og så ansætter man en kreativ chef. Det lyder umiddelbart som den omvendte verden, men det er ikke desto mindre, hvad Very har gjort – oven på guld-gevinsten i Cannes med den lange skilsmisse-film for Ford.

”Vores x-factor er uforandret vores mange communities. Udgangspunktet er fortsat denne forbrugerindsigt, og det nye er, at vi staffer up på senior-ressourcer. Vores community-insigts fortolkes både strategisk og kreativt for at udkomme,” siger Thomas Bjerg, der er adm. direktør i Very.

Den nye kreative chef er Sabine Herskind, der kommer fra TV 2 og tiltræder stillingen – der er nyoprettet – den 3. oktober.

”Vi har Louise Lund Brandt – partner gennem ni år – på insight, Martin Vibe på strategi, vi har staffet op på kontaktsiden, og nu Sabine som kreativ chef for egen portefølje,” siger Thomas Bjerg.

Sabine Herskind gør med skiftet til Very comeback på bureau-siden, hvor hun tidligere har slået sine folder på bl.a. BBDO, Bates, Grey og Ogilvy:

”Efter 18 år som Art Director og idé- og konceptudvikler i reklamebranchen har jeg de seneste små tre år været i tv-branchen og udviklet kampagner for bl.a. Vild Med Dans, Smid Tøjet, Dicte, DMA, Knæk Cancer og Zulu Comedy Festival. Og nu vender jeg så tilbage til reklamebranchen – og til lidt andre brands og produkter, omend det stadig er 360 graders kommunikativ tankegang med overvejende digitalt fodfæste,” siger Sabine Herskind.

Om skiftet til guldløve-bureauet siger hun:

”Jeg glæder mig til at være med til at sætte et kreativt fingeraftryk sammen med et par af branchens vildeste drenge og piger, som er på en rejse, der er svær ikke at synes er fed. Jeg glæder mig også til at skulle bruge en masse energi på at definere og forme det kreative niveau ud fra mine tanker og erfaringer, og forhåbentlig være med til at skabe en skarp, sjov, kantet, varm og kreativ kultur med ditto løsninger og resultater.”