Very skifter Ford ud med Volkswagen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Very vandt guld i Cannes for Fords skilsmissefilm. Nu skifter bureauet Ford ud med Volkswagen.

Selvom man har vundet en guldløve for en kunde, er det ikke sikkert, at det sikrer fast arbejde.

I hvert fald er Ford og Verys veje nu skiltes, og i stedet kan bureauet skrive en anden bilkunde på kundelisten.

Det er Volkswagen Danmark, som allerede primo næste uge introducerer en ny kampagne med bureauet bag roret.

Om baggrunden for valget af Very siger marketingchef i Volkswagen Danmark, Michael Stein:

”Very introducerede os for et interessant take på os som brand og en tilgang til at kommunikere med vores målgruppe. Og så har Very jo gentagne gange vist, at de kan bringe følelser i spil i deres løsninger – også i vores kategori, som jo traditionelt har funktionalitet som den afgørende differentiator.”

Valget af Very betyder en udvidelse af antallet af bureauer, idet samarbejdet med de eksisterende bureauer: DDB, OMG (OMD og PHD) samt Subsero fortsætter, mens Very ifølge en pressemeddelelse tilføjer en utraditionel og nytænkende dimension til kommunikationen.

Verys adm. direktør, Thomas Bjerg, er naturligvis glad for den nye kunde:

”Vi er utroligt stolte af, at vi har fået Volkswagen som kunde. Det har været en superspændende proces, der startede med en række møder, hvor vi diskuterede vores syn på kommunikation og hvilke muligheder, det giver Volkswagen. Netop på baggrund af denne proces er vi ekstra stolte af, at Volkswagen har valgt at kaste sig ud i projektet og give den tyske maskine lov til at vise følelser.”

Det er ambitionen med samarbejdet, lyder det videre i pressemeddelelsen, at Volkswagen får et stærkt fundament til at starte samtaler med – og om – mennesket bag rattet i en Volkswagen og ikke kun teknologien under motorhjelmen.