Very tog et pusterum

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter en markant vækst forrige år har fokus været på at holde niveauet. Men samtidig er der investeret, så man er klar til et nyt spring.

Når man på et år blev mere end dobbelt så stor, så kan nogen måske betragte det som lidt magert at komme ud med en bruttoavance på niveau med året før. Og endda måtte notere et markant fald i bundlinjen.

Sådan ser Verys stifter og adm. direktør, Thomas Bjerg, dog ikke på det.

“Vores fokus har været på at holde niveauet og sikre, at vi leverer ordentligt til vores kunder – heriblandt de mange nye kunder og projekter, der var med til at skabe den markante vækst,” siger Thomas Bjerg og fortsætter:

“Vækst er ikke et mål i sig selv. Vores vigtigste opgave er at udfordre markedsføringen ved at levere nye og innovative løsninger.”

Når det er sagt, så kan det ikke udelukkes, at man igen vil se vækst hos Very, for der er foretaget investeringer, som kan danne grundlag for ny vækst.

“Ud over at fokusere på at holde vores niveau, så har vi investeret i både nye kompetencer i vores database og i Norge og Sverige, hvor vi nu er, hvor vi skal være. Vi har forberedt os på at tage et nyt spring, og der er mange spændende ting i gang. Så lige nu ser indeværende år ganske lovende ud,” siger Thomas Bjerg.

Nøgletal for Very

  • Bruttoavance 13,119 mio. kr. -0,4 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,009 mio. kr. -23,4 pct.
  • Lønandel 63,1 (54,8)
  • Resultat af primær drift +1,918 mio. kr. -52,8 pct.