Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Denne gang gælder det den digitale verden, hvor man vil styrke firmaets kunderelationer. Det skal et af Danmarks største bureauer hjælpe med.

Først meldte Vestas’ øverste marketingansvarlige, Morten Albæk barskt ud om bureaubranchens uduelighed og at man ville satse mere på egen styring.

Så valgte man at etablere en bureaustruktur med tre overordene bureauer – heriblandt Kunde & Co.

Nu har man så valgt et indlede samarbejde med et digitalt bureau, der hører til Danmarks største.

Det drejer sig om Creuna, og projektet retter sig mod at styrke relationerne med kunderne gennem en dybere og mere individualiseret dialog i de digitale kanaler samt mod at accelerere kundeservices til web og mobil.

Creuna er valgt efter, hvad man kalder en “omfattende afsøgning af bureaumarkedet”.

“Vestas er drevet af at skabe forretningsresultater ved løbende at udvide vores tætte kunderelationer – bl.a. ved som nu at fokusere på en styrkelse af de digitale kommunikations- og forretningskanaler. Vi ønsker med eBusiness satsningen at tilbyde en unik kundeoplevelse og sætte kunden i centrum i alle dele af værdikæden,” siger Christian Frederiksen, Vice President fra Vestas Group Marketing & Customer Insight. Han fortsætter:

“Creuna er en partner, der deler vores principper om kundefokus og kreativitet i de løsninger, vi tilbyder. På samme måde har nærværet spillet en rolle, da Creuna via kontorer i både København og Århus har mulighed for at være til stede hos os dagligt.”

Kommentarer

  1. Godt at se at Morten Albæk landede blødt, da han faldt ned fra sin høje hest. Han har jo stort set ikke bestilt andet end af indgå en sand festbuket af bureausamarbejder, lige siden han fyrede sin unuancerede bredside af mod den samlede danske bureaubranche.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club