Vestas vælger nyt bureau til stor e-handelsløsning

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Reservedele og reparationsløsninger – det er omfattende, når det gælder Vestas. Et bureau er valgt til at udvikle selve løsningen.

Vestas e-handelsløsning for reservedele og reparationsløsninger har fået et nyt bureau koblet på.

Vertica skal videreudvikle vindmølleproducentens e-handelsløsning af reservedele og reparationsløsninger målrettet B2B-kunder.

I første omgang med teknisk rådgivning i forbindelse med de forretningsmæssige mål, features i løsningen, integration og valg af platform. 

Efterfølgende skal Vertica bistå med den videre tekniske implementering, der er målrettet et internationalt marked med flere sprog, heriblandt kinesisk, tysk, engelsk og spansk.

Creuna er også bureau på opgaven. Bureauet har i mange år været partner for Vestas på digital rådgivning, UX og design, og det er på disse felter, at Creuna har fået ansvaret.

Den økonomiske ramme er ikke offentliggjort, men når internationale virksomheder indkøber store e-handelssatsninger er investeringen typisk på 5-10 mio. kr.

For Vestas har det været vigtigt at finde samarbejdspartnere med kompetencer og viden inden for etablering af større e-handelsløsninger i komplekse og internationale virksomheder, der opererer på flere markeder og sprog.

”Det bliver en kanal, som først og fremmest vil gøre det nemmere og mere effektivt for vores kunder at handle med Vestas. Den vil også gøre os meget mere synlige i det digitale marked for Parts-salg, og endelig vil det være med til at understøtte vores ambitiøse vækstplaner”, siger Lars Elkjær Andersen, Director of eCommerce hos Vestas.

Løsningen forventes at gå i luften til juli 2016 og vil i første omgang være tilgængelig for Vestas nuværende B2B-kunder. Senere på året vil løsningen blive åbnet i en offentlig version.