Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureaubiz kan præsentere det næstbedste svar på det spørgsmål. Christian Kaic har tidligere haft ansvaret for marketingindkøbet i TDC. Nu stiller han op til spørgsmål og debat. Lige her på Bureaubiz.

Kigger man på de bureauer, der sættes i forbindelse med konkurrencen om Danmarks største reklamebudget, skaber det et noget forvirrende indtryk, hvad TDC egentlig vil.

Bureaukonkurrencen kommer samtidig med, at telekoncernen foretog en hurtig og pludselig udskiftning af topchefen gennem to år, Jens Alder. Ny mand er 41-årige Henrik Poulsen, der er tiltrådt med en programerklæring om, at han skal øge fokus på toplinie og kunder.

Christian Kaic, der er direktør for sit eget konsulent-firma, Ignizion, har en fortid som chef for TDC’s marketingindkøb. Han har således et godt kendskab til koncernen, og den viden vil han gerne dele med Bureaubiz’ læsere.

“Med en ny topchef der skal gennemføre massive besparelser, en ny marketingdirektør, der skal levere vækst i et stagnerende marked og et reklamebureaubudget på op imod 100 millioner kroner er der lagt op til en gyser når en af landets største virksomheder skal vælge nyt reklamebureau”, siger Christian Kaic.

Når han synes bureauvalget skaber et noget forvirrende indtryk skyldes det, at der er meget stor forskel på de nævnte bureauer, og at tilsyneladende største fællesnævner er in-house produktion af film. Halbye Kaag JWT og Kunde & Co har positioneret sig som meget strategiske bureauer, mens fx. Robert/Boisen har valgt en kreativ profil.

“Så man kan spørge sig selv – hvad leder TDC egentligt efter og hvilke vurderingskriterier vil TDC anvende for at sammenligne bureauerne? Umiddelbart vil jeg vurdere, at man har skudt med spredhagl for at have et grundlag for lettere at sortere fra”, siger Christian Kaic.

Men hvad sker der så egentlig bag de lukkede døre?

Spørg løs eller kommenter – så er Christian Kaic med på linien – om ikke permanent så løbende – for at svare og debattere.

Du skal blot klikke på “skriv en kommentar” herunder og skrive dit spørgsmål eller indlæg.

Kommentarer

  1. Jeg har lige læst i Børsen at bureauerne har haft 14 dage til at komme med ny strategi og koncept. Synes en af Danmarks største virksomheder, at det er seriøst?

  2. @Robert

    Jeg er ikke ansat i TDC og kender ikke det materiale der er sendt og det er derfor ikke muligt for mig at svare på dit spørgsmål, men jeg erkender at der er meget kort tid der er givet til besvarelsen.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club