Vinderen af Unilevers crowdsourcing er fundet

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det multinationale selskab har i det seneste år gjort sig bemærket med en række initiativer, hvor man overlader den kreative udvikling til kunderne.

For godt et år siden mistede Lowe i England et Peperami-budget fra Unilever med den begrundelse, at arbejdet var gjort så godt, at man nu i stedet kunne satse på forbrugerkonkurrencer omkring den kreative udvikling.

Et halvt år senere gik Unilever et skridt videre og satte en konkurrence i gang på 13 mærker via Mofilm, der er et community for filmskaber aspiranter.

Nu har man kåret vinderen, der blev Ryoko Kawanishi, som har skabt en film for Vaseline. Hendes arbejde vil nu blive integreret i markedsføringen.

Se filmen her

Filmen blev valgt ud af en shortliste, der bestod af film for hver af de 13 brands, der var udvalgt til projektet, og Unilever er imponeret over resultatet generelt.

“Alle 13 film – og specielt den overordnede vinder – fortæller vores brands historier engageret og fantasifuldt,” siger Keith Weed, der er Unilevers CMO, til det engelske Marketing Magazine