Viralt super-hit: 3,5 mio. visninger på et døgn

Peter Engholm
25@mail.dk

Når éns tagline er ”We know drama”, så forpligter det. Tv-kanalen TNT lanceres i Belgien og den dramatiske kommunikation ser ud til at vække opmærksomhed.

Man tager et typisk torv i en typisk by i den flamsktalende del af Belgien – et sted, hvor intet sker. Og så giver man sagesløse forbipasserende en mulighed for at tilsætte noget dramatik ved at trykke på en knap .

Således er scenen sat af Duval Guillaume – bureauet, som Adweek udråber som Europa-mester i guerillamarkedsføring – der har fået til opgave at skabe opmærksomhed for tv-kanalen TNT’s indtog i Belgien.

Fristelsen for de lokale er – heldigvis – for stor, så der bliver trykket på knappen, og dramatikken kommer bragende.

Bureauet har ikke fejet noget ind under gulvtæppet, men derimod taget alle indfald med: Ambulancefolk på slap line, cyklist i elegant styrt, slåskamp, ildkamp, politi og røvere – motorcyklist i bikini? Ja, hende må vi ikke glemme. En lille håndfuld football-spillere? Hvorfor ikke.

Cocktailen er foreløbig indtaget 3,5 mio. gange på YouTube, siden den blev uploadet i går. Her er filmen.