Nyt bureau: Virksomheder bør deltage i den offentlige debat

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Tidligere kommunikationschef stifter bureau inden for kommunikation og public affairs for at hjælpe virksomhederne med at tage del i den offentlige debat.

NSN Consulting er et nyt bureau, der vil hjælpe virksomheder og organisationer med at tage del i den offentlige debat, for det er både en ret og en pligt, de bør benytte sig af, mener stifteren Nikolaj Stig Nielsen.

”Virksomheder skal kunne håndtere offentlighedens spotlight, og de har både ret og pligt til at deltage i den demokratiske proces. Det skal selvfølgelig altid foregå efter de demokratiske spilleregler og på en tilpas gennemtænkt og professionel måde, og det er her, det nogle gange kan betale sig at få rådgivning og praktisk hjælp,” siger Nikolaj Stig Nielsen.

Han kommer selv fra et job som chef for erhvervspolitik og kommunikation hos ITD, brancheorganisationen for den danske vejgodstransport.

Med sit nye kommunikations- og public affairsbureau vil han tilbyde sin assistance med projekter, der spænder fra strategisk tunge dagsordener, der skal bygges op over tid, til her-og-nu projekter som konferencer, pressemeddelelser og websider.

Indtil videre er der kun Nikolaj Stig Nielsen selv i virksomheden, men han vil trække på trække på sit netværk af grafikere, journalister, webfolk osv. for at sammensætte et team til hver enkelt opgave.

Netværket har han udover hos ITD fået hos bl.a. Danfoss, hvor han bl.a. var kommunikationschef samt hos Kreativitet og Kommunikation, dengang da bureauernes brancheforening hed DRRB.