Palæo, glutenfrit, lowcarb, slow food, raw food…
Det kan være svært at hitte rede i alle tidens populære diæter, mener yoghurt-mærket Danone, der i en ny kampagne ikke overraskende peger på et simpelt alternativ til junglen af madtrends.
Virtue Scandinavia har stået for strategi, kreativ udvikling og produktion af kampagnefilmen ’Konfusion Kitchen’.
Filmen er skabt i København og distribueret i en række europæiske markeder, herunder Spanien, Frankrig, Belgien, Rumænien og Ungarn.
https://vimeo.com/254493488/e35bd8400d
Filmen er bygget op omkring en til lejligheden etableret restaurant, komplet med funktionsdygtigt website, Facebook-event og Instagram-konto. Her testede man med skjult kamera gæsternes vilje til at følge diverse skiftende madtrends.
“Vi lavede en restaurant, der var så up-to-date med de seneste råd, at den bogstaveligt talt tilpassede sig til dem i realtid. Så for en enkelt dag var pop-up restauranten Konfusion Kitchen en realitet i København,” fortæller associate creative hos Virtue Scandinavia Emil Asmussen.
’Konfusion Kitchen’ skal ifølge Aurèlie Patterson, der er brand marketing manager hos Danone Brand Strategy & Equity, på en sjov og genkendelig måde understrege ”absurditeten ved de evigt skiftende madtrends”.
“Lige nu er verden mættet med råd, om hvad man skal stille op med palæo, raw food, juicekure, laktoseintolerans og så videre. Listen virker uendelig samtidig med, at flere og flere trends bliver ved med at dukke op. Derfor tænkte vi, at vi ville gøre det hele meget lettere ved at skabe et produkt, der er så simpelt, at du aldrig er i tvivl om de sundhedsmæssige egenskaber.”
Gæt selv hvilket.