‘Statusmøde’ er titlen på en podcast, som Virtue præsenterer sammen med Bureaubiz. Værterne er Morten Grubak, executive creative director, Global i Virtue, og Victor Ghaznawi, førsteårs-studerende på Kreativ Kommunikation.
”Det har ligget i luften og i kortene, at vi skulle lave noget sammen. Vi samler på spændende historier og holdninger fra marketingbranchen – og diskuterer dem,” siger Morten Grubak.
Hvorfor lige jer to?
”Grand Prix-vinderen og en studerende? For – med min nysgerrighed og Mortens store erfaring – at holde det så dynamisk som muligt. Jeg stiller spørgsmål på vegne af mine medstuderende,” siger Victor Ghaznawi og suppleres af Morten Grubak:
”Med to generationer kan vi se situationen i et bredere lys og indspore til en anden type dialog.”
Og indholdet og gæsterne?
”Det er en person fra branchen og ikke nødvendigvis en kreativ. Det kan være en planner, en projektleder eller en tredje,” siger Victor Ghaznawi.
Morten Grubak tilføjer, at ”stilen er konverserende og afslappet”, og siger om essensen:
”Indholdet er kultur-relevante emner, bestemt af gæsterne. For gæsten tager selv en historie med, som vi så diskuterer ud fra. Derudover har vi en sektion, vi kalder optur-nedtur.”
De første gæster i Statusmøde bliver:
- Mike Wittrup, stifter og kreativ direktør i Barkas
- Christina Wolstrup, account manager på Marketsquare
- Trine Keller, kreativ strateg og planner og medstifter af R3
Podcasten Statusmøde har premiere efter påske, og planen er at udkomme hver anden uge.
Hvorfor lige Statusmøde?
“Egentlig er dét det irriterende afbræk, der har afløst afklaringen over skrivebordet eller ved kaffemaskinen. Nu holder vi statusmøder hele tiden, så titlen er serveret med et glimt i øjet,” siger Morten Grubak.