Af Peter Engholm 25@mail.dk

Én webløsning, der samler de turistoplevelser, som kan bookes online. Det bliver realiteten til sommer oven på et EU-udbud, der nu er afgjort.

Aalborgensiske Combine, der er landets næststørste digitalbureau (efter Magnetix), har udviklet en række bookingsystemer for danske turistdestinationer.

Nu får bureauet så hele kongeriget, idet VisitDenmark til sommer – med Combines hjælp – lancerer et nationalt system, der forbinder landets rejse- og turistoplevelser. Så behøver du kun at booke ét sted, så at sige.

”Vi glæder os til at videreudvikle vores oplevelsesbooking til en national løsning, der gør det nemmere for turisterne at orientere sig og booke oplevelser i Danmark,” siger Jakob N. Mortensen, der er kommerciel direktør i Combine, i en pressemeddelelse.

Valget af Combine har fundet sted oven på et EU-udbud, som VisitDenmark tog hul på i efteråret.

Løsningen, der bygger op på de eksisterende bookingsystemer – også dem, der ikke er leveret af Combine, skal fungere som en paraply for både nuværende og fremtidige systemer. 

Og noget tyder på, at der bliver brug for ydeligere bureau-bistand fremover:

“Vi håber, at endnu flere destinationer når at gøre deres oplevelser bookbare på nettet, så turisterne får et stort og varieret udbud fra hele Danmark at vælge mellem,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen, VisitDenmark.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club