Af Emil Nørlund emil@bureaubiz.dk

Det svenske firma Visual Art, som siger de er den største spiller inden for Digital Out Of Home i hjemlandet, rykker nu ind på det danske marked.

Med kunder som McDonald’s og Circle K har Visual Art godt fat på det svenske marked. Nu er turen kommet til Danmark, hvor Visual Art dog skal i skarp konkurrere med etablerede spillere som Clear Channel, AFA JCDecaux og Out of Home media.

Første stop: Næstved

Det første sted, danskerne kan opleve Visual Arts digitale univers, er i det største shoppingcenter i Region Sjælland, Næstved Storcenter.

Det er dels ønsket om at skabe mersalg i centrets butikker, men også at skabe flere unikke oplevelser for de besøgende, der har fået Næstved Storcenter til at samarbejde med Visual Art.

Ifølge Centerchef i Næstved Storcenter, Charlotte Schwartzlose, viser  undersøgelser, at 80% af alle købsbeslutninger bliver taget, når kunderne befinder sig i butikken.

Og Charlotte tror da også på, at Visual Arts nyinstallerede totalløsning kan påvirke de besøgende til at købe, mens de er i centret:

“Vi tror på, at butikkerne kan øge deres omsætning, og at kunderne får en bedre oplevelse og mere information, når de kommer. Det er derfor, vi gør det.”

Hvad kan Visual Art?

Adspurgt hvad Visual Arts styrke er i forhold til de eksisterende danske digitale outdoor udbydere, fortæller Andreas Lind, som er administrerende direktør i Visual Art:

”Vi er en helheds-leverandør, som specialiserer sig i kreativ digital  indholdsproduktion. Vi har udviklet vores egen software, som sikrer en smart, dynamisk og fleksibel kommunikation, hvor vi altid ved, hvad der vises på skærmene”.

Andreas understreger, at der er tale om et avanceret CMS system, som styrer Visual Arts skærme:

”Systemet muliggør alt fra automatiske køb til opdateringer om vejr, lager, valuta, eller aktiekurser – eller hvad som helst du som annoncør ønsker skal sætte din annonce i en så relevant kontekst som mulig. For eksempel er det lettere at sælge solbriller, når solen skinner, på det særlige sted du er, på et givent tidspunkt”.

Centerchef Charlotte Schwartzlose har da også kun lutter lovord til overs for de nye skærme samt indhold fra Visual Arts:

“Skærmene er væsentligt mere moderne i udtrykket og har givet centret et visuelt løft. De er større, i højere kvalitet og indholdet, som Visual Art producerer, er også bedre, fordi det indeholder levende billeder”.

Flere lokationer på vej

Næstved Storcenter er det første sted i Danmark, hvor Visual Art er rykket ind, men der er flere samarbejder i pipelinen for de ambitiøse svenskere:

”Målet er at blive den største spiller inden for DOOH (Digital Out Of Home, red.) i Skandinavien i løbet af de næste fem år. I Danmark har vi på nuværende tidspunkt skrevet kontrakt med yderligere to shoppingcentre, og vi er i god dialog med flere mulige kunder”, fortæller Andreas Lind.

 

Visual Art har 20.000 digitale skilte i 15 lande.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club