Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tre nye kunder i Medieguruerne har dét til fælles, at deres størrelse berettiger til et mediabureau, men de er for små til de klassiske mediabureauer.

Optikhuset, Akademisk Brevskole og Intertravel har valgt Medieguruerne:

Optikhuset, som netop har afsluttet deres tv-kampagne, har valgt Medieguruerne til at stå for kampagneudvikling og medieplanlægning.

Akademisk Brevskole, der siden 1958 har uddannet danskere og svenskere til indretningsarkitekter, har valgt Medieguruerne til kampagneudvikling og medieplanlægning. Konkret er der tale om et nyt site og en onlinestrategi.

For Intertravel, der siden 1978 har specialiseret sig i at levere skræddersyede rejseoplevelser, har Medieguruerne bidraget til mediestrategien.

Virksomheder fra hhv. 1958 og 1978 – “Nye strategier til gamle virksomheder?” …

“I hvert fald nye skridt i en anden retning. Optikhuset har ikke været på tv før, og Akademisk Brevskole har ikke markedsført sig online,” siger Thomas Planck, grundlægger af Medieguruerne.

Det lyder ikke nødvendigvis som nye medier …

“Akademisk Brevskole får en facebookprofil, og vi overvejer en tilstedeværelse på Twitter – men det er ikke dét, der er interessant, men derimod at ingen af de tre nævnte kunder har fået lavet en mediestrategi før. Mange kunder har en vis budgetstørrelse, der berettiger til et mediaburaeu, men selv i de store mediabureauers under-bureauer kommer de i klemme. Særligt, hvis kunden ønsker en integreret medie- og kommunikationsstrategi – altså også med inddragelse af kreative kræfter,” siger Thomas Planck.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club