Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Med virtual reality i en stor hangar viser svenske Lotto de oplevelser, som svenskerne gerne vil nå inden de dør. Se videoen her.

Selvom mange håber på at vinde den helt store gevinst, er det desværre de færreste, der opnår den lykke.

Men hvis man er så heldig at vinde, er det ofte oplevelser fremfor materielle goder, pengene bliver brugt på, erfarer det svenske statslotteri.

Den viden sammen med indsigten fra en Userneed-undersøgelse, der viser hvilke oplevelser, der er på svenskernes bucket list, har fået Lotto til at lave en kampagne baseret på virtual reality.

Se kampagnefilmen her:

I en hangar i Stockholm har Lotto bygget fem forskellige simulatorer med sanse-effekter, som vind, lugt og varme, der sammen med virtual reality-teknologien giver en fem-dimensional oplevelse.

De fem oplevelser, som fem testpersoner prøver, er: Faldskærmsudspring, heli-skiing, en rejse til en paradisisk ø, en safari-rejse til Afrika og dykning ved The Great Barrier Reef.

Kampagnen er lavet i samarbejde med det svenske bureau King, der har været bureau for Lotto i mange år. Filmen er lavet af B-Reel Films og den bliver primært vist på Facebook og Youtube.


En mand der prøver sin drøm: Heli-skiing.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev