Vrede og triste YouTube-personer samles i ny stor VW-film

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Stolte traditioner: VW har skabt de mest sete SuperBowl-reklamer. Nu varmer man op med et spot, hvor man samler triste og vrede mennesker fra YouTube-klip.

Nogle YouTube-klip med triste og vrede mennesker fanget i et lidt pinligt øjeblik kan samle millioner af visninger.

De er nu afsættet for VW’s satsning op til næste søndags Super Bowl – verdens største reklamevindue. VW vil kort sagt skabe glæde.

Der er noget at leve op til. VW skabte for et par år siden den mest sete Super Bowl-reklame med The Force, og efterfølgeren “Bark side” klarede sig også godt med 16 mio. visninger.

I den nye film samler man en hel masse af de mennesker, der er fanget i et kedeligt øjeblik – bl.a. en række kändisser inden for sport og politik – og bringer dem sammen med sangeren Jimmy Cliff i en sang om glæde.

“Volkswagen and reggae legend Jimmy Cliff join together to infuse much-needed positivity and good vibes into a world that’s become awash with freak-outs, meltdowns, and temper tantrums over just about anything. It’s time to get happy,” lyder beskrivelsen på YouTube omkring det spot, der nu er lagt ud.

Det er planen at vise et 60 sek spot ved Super Bowl den 3. februar.

https://www.youtube.com/watch?v=NfCm9P8naDQ