Af Peter Engholm 25@mail.dk

DDB i Sverige har på vegne af Volkswsagen skabt Morskabsteorien – i form af tre film, der er blevet verdens mest spredte kampagne på sociale medier nogensinde.

Rolighetsteorin – eller The Fun Theory – tester glædens forandringskraft. Glæde kan ændre handlinger, hævdes det – den kan i al fald skabe opmærksomhed i en grad, at budskabet er gået rent ind hos et rekordstort publikum.

Svenske DDB understøtter teorien i tre film, hvoraf den ene, “Pianotrappen”, topper The Viral Video Chart og er verdens mest omtalte i sociale medier. Det beretter Resume.se.

Scott Button, der står bag The Viral Video Chart, fortæller i en pressemeddelelse om den nye nr. 1. At filmen topper listen, betyder, at den er verdens mest virale film gennem tiderne. Det er den video, der oftest er blevet videresendt og mest diskuterede blandt bloggere og på Twitter. Rolighetsteorin er den film, der tales om mest i verden.

Filmene, hvis muntre budskaber er at tage trappen frem for rulletrappen samt at smide flasker og affald ud på rette vis, er reelt begyndelsen på en kampagne for Volkswagens blue motion-program, altså de mest miljøskånsomme biler i koncernens udvalg.

Her er de tre film samlet: http://www.rolighetsteorin.se/

Og her er viral-hitlisten: http://viralvideochart.unrulymedia.com/?interval=all_time

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club