Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Bilmærket accelererede fra opslag til tiltrædelse på bare 13 dage. Afløseren for Ulrik Drejsig – til varetagelse af bilbranchens største marketingbudget – er hentet samme sted som Ulrik Drejsig.

For godt en uge siden skrev Bureaubiz, at Ulrik Drejsig kvitter sit job som marketingchef for Volkswagen i Danmark. Og torsdag i denne uge tiltræder så hans afløser.

Ulrik Drejsig har haft stor succes i sit job gennem godt tre år, al den stund at Volkswagen i samme periode har tredoblet sit salg og fordoblet sin markedsandel.

Nu kan Ulrik Schönemann, direktøren for Volkswagen i Danmark, så præsentere hans afløser som marketingchef for bilmærket. Og hvorfor ikke gentage en succes. Ulrik Drejsigs afløser er fundet hos OMD:

”Michael Stein tiltræder torsdag kl. 9.30 som ny marketingchef. Han kommer fra en stilling som kontaktdirektør hos OMD – ganske som Ulrik Drejsig også gjorde det i sin tid. Og det er ikke tilfældigt, for når man som marketingchef i Volkswagen håndterer et så stort budget, hvor en stor del går til mediekøb, så er det en stor fordel, at man ved meget om medier. Det har vi set med Ulrik Drejsig, og det vil vi gerne videreføre. Vi har et mediabureau (Mediacom, red.) til opgaven, og vi har i vores marketingchef en kompetent med- og modspiller,” siger Ulrik Schönemann.

Volkswagen nåede at slå stillingen op, men tog den hurtigt ned med ordene ”Det skyldes en opstået mulighed, der ikke var forudset.” Michael Stein var en del af ledelsen i OMD, men endte med ikke at indgå i den nye ledergruppe, som bureauets nye adm. direktør, Dorthe Bjerregaard-Knudsen, netop har sat.

Det er samtidig forklaringen på, at Michael Stein kan tiltræde så hurtigt i den nye stilling.

”Vi er i den enestående situation, at vi i to uger har to marketingchefer. Det giver os mulighed for – og god tid til – at overdrage informationer om bl.a. strategi og mål,” siger Ulrik Schönemann.

Han tilføjer:

”Strategien er naglet fast, og den afviger vi ikke fra. Men da Ulrik Drejsig tiltrådte, var situationen præget af udfordringer og en kamp om at vende tilbage til fordums storhed – nu står Volkswagen i en situation, hvor førerpositionen skal forsvares og videreudvikles. Og derfor kan taktikken godt justeres.”

Ulrik Drejsigs nye job er endnu ikke officielt bekræftet – men der er ingen tvivl: Han skal være adm. dir. for det nye mediabureau, som en gruppe reklamebureauer med People Group i spidsen er ved at danne under navnet Orchestra.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club