Den københavnske myldretid er for intet at regne med trafiksituationen omkring Roskilde Festivalen. så hvad er mere naturligt end at satse på samkørsel?
Det er i hvert fald, hvad VW gør i år. Brandet har i flere år arbejdet sammen med Roskilde Festival om markedsføringskonceptet up!tur, der skal gøre Volkswagen til førstegangskøbernes foretrukne bilmærke.
Det er det digitale bureau, Subsero, der håndterer markedsføringen, og i år har man så valgt at lancere et samarbejde med samkørselstjenesten GoMore
“Udvidelsen af samarbejdet med GoMore er et naturligt next step og passer fordelagtigt til hele Roskilde-ånden i forhold til miljø og det sociale aspekt. Derfor er vi gået sammen med Volkswagen om at belønne dem, der kører med GoMore, ved at stille 100 gratis p-pladser til rådighed kun 1.200 meter fra Orange Scene,” siger Hans Christian Smed, divisionschef for salg og partnerskaber hos Roskilde Festival.
Samtidig vil de festivalgængere, der benytter GoMore, også deltage i konkurrencen om en Roskilde Festival club up!, der er specialdesignet til årets festival. For den unge målgruppe er musik det primære passion point, og derfor er bilen udstyret med 300 watt festivalpower i form af et Fender-anlæg med 6 højttalere og solid subwoofer.
“Ideen er at give køberne festivalstemning hele året, når de sidder bag rattet,” siger Martin Orthmann Thorsen, reklamechef hos Volkswagen Danmark.
Endelig vil man i år også sætte fokus på street art og graffiti. Lars Pedersen, som er Area Manager på 10. år for Roskilde Graffiti og street art, har dekoreret den unikke up!, som kan vindes i ét år, og ligeledes designet 200 nummererede keyhangers med forskellige udtryk.
“Vi har valgt street art som årets tema for at tagge ned i et af de områder, som Roskilde selv gør en del ud af, og ligeledes for at tale til et segment, som man ikke umiddelbart normalt forbinder Volkswagen med,” siger Hanne Joo Park, Senior Projektleder hos Subsero.