Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Men ikke i Danmark. Den Star Wars inspirerede film fra den amerikanske SuperBowl krydser nu Atlanten.

VW fik en solid succes på hånden, da selskabet i februar i år gik på SuperBowl med en Star Wars inspireret reklamefilm.

Der er tale om filmen, hvor en dreng klædt ud som Darth Vader forsøger at få “the force” til at virke – og det lykkes først over for hans fars bil – med lidt hjælp fra farmand.

Filmen fik enorm viral succes – den er indtil nu blevet set 37 mio. gange – og drengen inde i Darth Vader kostumet blev tv-stjerne.

Nu krydser filmen så Atlanten, idet VW i England har besluttet at køre den over de næste seks uger.

Den kommer dog ikke til Danmark fortæller informationschef, Søs Ilum.

“Dels er der jo allerede mange, der har set den viralt. Dels går salget af Passat så godt i Danmark, at vi ikke ser nogen grund til at sætte ekstra skub på markedsføringen,” siger Søs Ilum.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club