Waoo lancerer usædvanlig bistand til gaming-trætte kærester

Peter Engholm
25@mail.dk

Gaming kan trække veksler på parfoldet. Med Uncle Grey som bureau tilbyder Waoo hjælp til at få dræbt kærestens karakter i spillet – og få sendt en kærlig hilsen.

”Lige et spil mere, skat!” 

Er man kæreste med en gamer, har man sikkert hørt sætningen nogle gange før. Det er ikke altid lige let at være i forhold med en gamer. Ifølge en engelsk undersøgelse var Fortnite nævnt som grund i 5 pct. af skilsmissebegæringerne.

Men nu lancerer Waoo sammen med Uncle Grey en løsning til gaming-trætte kærester. Love Squad er en virtuel hitman service, hvor frustrerede og forsømte partnere kan bestille et in-game hit på kærester, hvis de har svært ved at stoppe spillet.

”Kampagnens idé tager udgangspunkt i indsigter om internettet, og det er vores humoristiske måde at gøre opmærksom på, at vi jo godt ved, at internet fra Waoo ikke er løsningen på alt, og det er vigtigt også at tilbringe kvalitetstid sammen væk fra skærmen.  Hos Waoo har vi brugeres oplevelser i centrum, og derfor er det også interessant at sætte et fokus på et af tidens hurtigst voksende fænomener, nemlig den tid der bliver brugt på gaming,” siger Sidse Bæk Andersen, brand manager, Waoo, i en pressemeddelelse.

Waoo har samlet et squad bestående af fem af landets dygtigste professionelle gamere og streamere – Jaxstyle, Marie Watson, Esther, Tobii og Jørgen Bjørn – der står klar til at udføre lejemord i fire af de mest populære spil-titler; Counter Strike: GO, GTA5 Online, Fortnite og Call of Duty. Alt sammen i parforholdets tjeneste.

De kreative greb og medier er ifølge Waoo og Uncle Grey med til at løfte samtalen fra gamernes verden – uden at miste den autenticitet og nerve, som er en nødvendighed for at opnå succes inden for et ellers lukket community i gaming. 

Lars Samuelsen, creative chairman & CSO i Uncle Grey, siger: 

”Gaming er vor tids største underholdningsindustri, og vi ser mange brands forsøge sig med aktiveringer i disse universer med højt niveau af kreativitet og innovation. Vi synes, at Love Squad tager udgangspunkt i en relevant cultural tension og starter en interessant samtale.”

På kampagne-siden kan man bestille et online hit på sin kæreste og skrive en kærlig eller mindre kærlig besked, som bliver overdraget, når opgaven er fuldført.