Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bureauet skal promovere Danskernes Digitale Bibliotek for landets kommuner og Kulturministeriet. Formålet er at få os til at låne flere e-bøger og lignende på biblioteket.

Danskerne skal tage Danskernes Digitale Bibliotek til sig – ellers giver navnet vel ikke mening. Og denne opgave skal We Love People som nyvalgt samarbejdspartner nu i gang med.

Bag Danskernes Digitale Bibliotek (DDB) står Kommunernes Landsforening og Kulturministeriet, og sekretariatschef i DDB, Glenn Leervad-Bjørn, siger til Huset Markedsføring:

”Der var behov for at etablere et samarbejde med et kommunikationsbureau, og den første opgave bliver at udarbejde en formidlingsstrategi. Strategien skal være med til at pege på, hvordan folkebibliotekerne skal adressere borgerne i den digitale verden, så bibliotekernes digitale tilbud til borgerne bliver mere kendte, attraktive og dermed mere anvendte end det er tilfældet i dag.”

Blandt årsagerne til at vælge We Love People var ”deres erfaring med lignende processer samt naturligvis de kreative og inspirerende løsninger, der er blevet resultatet af processerne”.

Alle landets kommuner har forpligtet sig til samarbejdet, som bl.a. skal få danskerne til at låne flere e-bøger på biblioteket.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club