Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dwarf har gjort status over 1. halvår. Det var ikke godt. Til gengæld vurderes udsigterne for 2. halvår godt.

1. halvår var på ingen måde noget at prale af. Det er der næppe noget nyt i. Men det er sjældent at bureauer lige frem offentliggør halvårs-regnskaber – det er kun nødvendigt for børsnoterede selskaber, og dem er der ikke mange af blandt danske bureauer.

Webbureauet Dwarf har dog valgt at gøre det, for så kan man samtidig få lov at fortælle, at man faktisk ser positivt på 2. halvår.

Bureauet har meldt sig ind i optimisternes klub.

“Vores store kunder har kørt rimeligt stabilt i 1. halvår. Det var kampagne-aktiviteter og ad-hoc projekter, der blev skåret fra. Men de ser ud til at komme tilbage nu. Jeg tolker det således, at marketingdirektørerne nu aktiverer nogle af de projekter, som de skulle have kørt tidligere. Det er nu, hvis de skal nå det i år”, siger adm. direktør Peter Grønne.

Halvårsregnskabet er udformet af bureauets revisor og således lige efter bogen.

“Vi udfærdiger et halvårsregnskab hvert år for at være sikker på, at vi er på sporet”, siger Peter Grønne.

Regnskabet viser et overskud (primær drift) på ca. 250.000 kr. – en halvering i forhold til samme periode sidste år. Men langt under det budgetterede. Bruttoavancen blev på godt 10 mio. kr. – en anelse mindre end sidste år.

“Vores aktivitet er faldet med 20-30 pct. i forhold til det budgetterede, og da vores omkostninger var stort set de samme, har det hugget godt ind på bundlinjen. Men vi synes, at et lille plus i sådan en periode er nådigt sluppet”, siger Peter Grønne.

Bureauet har i halvåret skåret ned med fire mand, så man nu er bedre rustet omkostningsmæssigt.

Der er, hvad der svarer til 30-31 fuldtidsmedarbejdere på bureauet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club