Webbureau promoverer sig selv med outdoor-kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

In2media leverer og markedsfører digitale løsninger – og tager et billboard på 140 kvm til brug, når bureauet skal profileres.

Webbureauerne lider under dårligt kendskab blandt annoncørerne. Det konkluderer MyImage-analysen fra MyResearch, men det får ikke nu In2media til at vende den anden kind til.

Bureauet vil over tre uger promovere de løsninger, man har leveret til kunder – vel at mærke ikke digitalt, men på en 140 kvm billboard ud til Lyngby Omfartsvej, nord for København.

“Vi fortæller om varen, vi har leveret sammen med vores kunder. I modeugen, i uge 6, fortæller vi om det nye site, vi har skræddersyet til Vero Moda. Og i uge 7 og 8, når YouSee går i offensiven med deres web-tv, er budskabet, at In2media har givet YouSee-kunder ny fjernbetjening i form af deres mus,” siger Andreas B. Iversen, adm. direktør i In2media.

Men et webbureau, der går outdoor …

“Vi mener jo ikke, at de gamle medier er døde – ellers ville vi heller ikke gå outdoor. Samtidig er vores position i feltet mellem det teknisk-funderede webbureau og det marketing-orienterede. Vores felt er ikke 360 grader – vi udvikler effektive digitale oplevelser, men kan også godt producere f.eks. printannoncer og outdoor,” siger Andreas B. Iversen.

Hvem er målgruppen til kampagnen?

“Det er det samme spørgsmål, man kan stille til selve webbureauet – henvender man sig til produktudviklingschefen, marketingchefen, den administrerende direktør …?”

Jeg går ud fra, at du selv har svaret …

“Ja, det øverste ledelseslag. De personer, der ikke kender In2Media i forvejen,” siger Andreas B. Iversen.

Men hvorfor lige Lyngbyvejen …

“Fordi beslutningstagere i vid udstrækning bor nord for København. Og så ser de os, når de kører ind til byen.”

Er de 140 kvm det første pkt. i en markedsføringsplan?

“Der bød sig en god mulighed med væggen, og så slog vi til. Men vi har fået blod på tanden, og er ved at identificere budskaber og finde de rette medier,” siger Andreas B. Iversen.