Wieden & Kennedy vinder globalt budget for Nestea

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

I Danmark vil man anvende den internationale platform – men skal have hjælp til implementeringen.

Nestea markedsføres af et joint venture mellem Coca-Cola og Nestlé, og selskabet har nu valgt et nyt bureau til at tilrettelægge en global kampagne for produktet.

Valget er faldet på Wiede & Kennedy London, som vandt i konkurrence med Ogilvy Group i London og McCann Erickson Germany.

Nestea markedsføres også i Danmark, hvor opgaven varetages af Coc-Cola. Men der har ikke været brugt penge på udvikling i de senere år. Den sidste film – “Ørkenrøverne” – er to år gammel og udviklet i et direkte samarbejde mellem Conad og Coca-Cola.

Det ligger fast, at man på det nordiske marked vil anvende den internationale platform. Men det er også det eneste, der ligger fast.

“Selvfølgelig kan vi få brug for nogle instore kompetencer, men vi ved endnu ikke, hvad den pakke, vi får adgang til, vil rumme. Vi vil komme til at kigge os omkring blandt vores relationer og finde den bedste løsning på hjælp til versioneringerne”, siger marketingdirektør, Jens Jermiin.