Wilke åbner selskab med fokus på kundeoplevelser

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Tre Rambøll-folk indtræder som medejere af Wilke Customer Agency.

Analysevirksomheden Wilke A/S åbner et nyt selskab, der skal fokusere på Customer Experience Management.

Wilke A/S har hentet tre chefer fra Rambøll, som til sammen kommer til at eje en tredjedel af den nye virksomhed, der hedder Wilke Customer Agency.

De tre er:

Torben Degn, der bliver CEO. Han har hos Rambøll Management Consulting været ansvarlig for  kunde- og markedsudvikling.

Peter Jensen får titel af Market Director. Han har haft ansvaret for at positionere Rambøll som førende i rådgivning om kundeorientering og det at levere gode kundeoplevelser.

Jens Kristian Rasmussen, er Wilke Customer Agencys Engagement Manager. Han har været ansvarlig for dataming og anvendelse af big data hos Rambøll.

Ifølge adm.dir. hos Wilke A/S, Morten Schrøder, er ambitionen stor i det nye selskab:

 “Vores ambition er at være de førende i Norden på Customer Experience Management, en disciplin der handler om at designe kundeoplevelser og skabe bedre relationer mellem virksomhed og kunde til gavn for begge parter. Hos Wilke har vi arbejdet med området i årevis, men opruster nu med tre topprofiler der tilsammen har mere end 30 års CEM erfaring”, siger Morten Schrøder.

I første omgang vil de tre medejere i Customer Experience Agency fokusere på BtB segmentet. Ambitionen er at udvide til i alt syv medarbejdere inden sommeren 2016.