Af Peter Engholm 25@mail.dk

Prøv at sælge nye biler nu – tilmed en type med beskedent salg i. Og til en pris, der ligger over bilerne på Top10. Williams klør på med Chevrolet Cruze.

Williams føjede for nylig Chevrolet til kundelisten og skal nu markedsføre Cruze-modellen – tillykke … eller hvordan er det nu lige?

For Cruze ligner umiddelbart ikke lige dét, danskerne vil have i krisetider:

Bilsalget stor-skranter, så alene dét, at den er en ny bil, kan være svært nok. Cruze er tilmed en sedan, og når danskerne – med klodens tungeste bilafgifter – betaler for tre biler og får én, så skal den dælme også være fleksibel. Det fordrer typisk fem-dørs løsninger, hvadenten vi taler hatchback eller stationcar.

Og endelig ligger Cruze i omegnen af 50.000 kr. over de dyreste af modellerne på bilsalgets Top10.

Alligevel er adm. direktør Finn Williams fortrøstningsfuld over for opgaven.

“Det er en udfordring, men en løfterig én af slagsen. For Cruze er skabt på Opel-basis, især den nye Astra, der endnu ikke er ude i Europa. Dette er den første Chevrolet, der ligger foran Europa. Vi vil bruge den økonomiske krise aktivt og henvende os til bl.a. sælgere, der ønsker en lavere beskatning på deres bil. For 248.000 kr. får du en velkørende bil i firmabilsegmentet med bl.a. 17″ fælge, lædersæder, navigation og klimaanlæg,” siger Finn Williams.

Han medgiver, at karosseritypen med de fire døre – fem-dørs versionen følger først om et års tid – ikke nødvendigvis sælger sig selv. I hvert fald ikke til eksempelvis småbørnsfamilier.

“Udover firmabilskøbere sigter vi mod de +45-årige, der godt kunne tænke sig at prøve noget befriende nyt inden for bilmærker. Tilmed med tre års garanti,” siger Finn Williams.

Med Chevrolet er der atter et personbilmærke i stalden hos bureauet. Willams var i sin tid med til at introducere Kia til det danske marked, siden fik man først Mitsubishi og så Saab. Bureauet har i forvejen Scania lastbiler og busser på kundelisten.

“Vi er glade for at have fået Chevrolet – også fordi de agter at indlede en ny æra. Ikke bare med flere nye modeller, men også med en markedsføring med nogle muskler bag,” siger Finn Williams.

Se mere til Chevrolet Cruze her:

http://www.chevrolet.dk/cruze/cruze-index.html

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club