Af Peter Engholm 25@mail.dk

Det var en posthum hilsen fra læremesteren, da art director Emil Thomassen fik tildelt Claus Fynbo-legatet 2008.

Art director Emil Thomassen, Winwin Agency, fik i går et 30.000 kroners skulderklap, da DRRB uddelte Claus Fynbo-legatet 2008.

Legatet, der nu er uddelt for anden gang, går til et ungt talent fra et DRRB-bureau. Fynbo-legatet finansieres af Wibroe, Duckert og Partners og har til formål at mindes art director Claus Fynbo, ved i hans ånd at videregive et velfortjent skulderklap til en ung, kreativ ildsjæl i branchen.

32-årige Emil Thomassen er, trods sin unge alder, en erfaren herre i branchen, med flere alsidige og fantasifulde kampagner på cv’et for annoncører så forskellige som Skoda, DTU og Sundhedsstyrelsen.

I indstillingen af Emil roses han af såvel arbejdsgiver som kunder for at udvise “stort mod i sin kreativitet”, “viljestyrke” og evne til at skabe kommunikation med “liv og glimt i øjet”. Og så betones Emils føling for eksekveringen på tværs af medieplatforme. Ifølge hans chef, Winwins adm. direktør Pernille Simmelkiær, er der ingen tvivl om, at Emils mange kvaliteter udspringer af en god portion talent – men at de også må tilskrives den gode grundskoling fra hans gamle læremester: Claus Fynbo selv.

Art director Claus Fynbo døde i 2006 af kræft kun 41 år gammel. Han var kendt i branchen som en eminent reklamehåndværker med et ublasert forhold til sit ellers enestående potentiale. I hans ånd er forretningsforståelse, flid og fandenivoldskhed derfor nogle af de dyder, der skal til for at vinde Claus Fynbo-legatet, som har til formål at anspore branchens kreative talenter til at udvikle netop den type egenskaber.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club