Wonderful Copenhagen vælger dansk bureau til USA-fremstød

Peter Engholm
25@mail.dk

Der skal flere amerikanske turister til København. Til det formål er valgt et nyt bureau, der bl.a. har skabt en Instagram-baseret filmgenerator.

Wonderful Copenhagen og Copenhagen Connected, Københavns officielle ruteudviklingsprojekt, har udviklet en større toårig marketingindsats rettet mod det amerikanske marked. Og har i den forbindelse fået bureau-bistand i form af Konstellation.

Initiativet skal ses I forbindelse med, at samarbejdspartneren Norwegian har åbnet flyruter mellem København og fire amerikanske destinationer. 

Indsatsen bæres hovedsageligt frem af sociale medier med interessebaseret markedsføring, suppleret med andre, mere traditionelle kanaler undervejs.

Målet er at vække interesse for København som rejsedestination hos amerikanske generation X’er. Løsningen crowdsourcer københavnernes Instagrams og klipper dem sammen til en film i verdens første Instagram-baserede film-generator. Via multiple choice kan brugerne vælge 3 emner blandt 9 (såsom design, gastronomi osv.), og hermed få et indblik i København tilpasset deres interesser. Fra københavnernes Instagrams genereres iøvrigt over 100 forskellige film.

”Turister rejser i højere grad efter autentiske oplevelser. Derfor har vi længe ønsket at give potentielle besøgende en autentisk forsmag på en ægte københavner-oplevelse. Og dette på en personlig og vedkommende måde. Med vores nye Copenhagen Connected kampagne på det amerikanske marked kan det endelig lade sig gøre. For det bliver vel næppe mere autentisk end netop københavnernes helt egne Instagram-videoer?,” siger Rylle Maja Sønderstrup, Head of International campaigns, fra Wonderful Copenhagen.

Hos Konstellation glæder kontaktdirektør Claus Leinøe sig over både samarbejdet og selve produktet:

”Det er stort at være med til at markedsføre København i USA. København er vores by, så det er selvsagt en stor fornøjelse at fremstille den fra sin bedste side.”

Han suppleres af Thomas Pries, kreativ direktør:

”For at tiltrække yngre storbyrejsende har det været vigtigt for os at markedsføre København på aktuelle emner såsom gastronomi, arkitektur, design, miljø og cykelkultur. Som altid har vi tænkt digitalt først og derfra skabt en sammenhængende kampagne på tværs af medier. Kampagnen viser København, som københavnerne ser det. Det har været en drømmeopgave.”

Få din egen oplevelse af København på kampagnesitet.