Wonderland, der er specialiseret i indretning, kunst og grafisk design, har fået sin første opgave fra Kræftens Bekæmpelse, nemlig at udvikle en ny visuel identitet for Kræftens Bekæmpelses unge brand ‘Ung Kræft’.
“Det er uden tvivl en særlig opgave at udvikle kommunikation omkring et så alvorligt emne som unge og kræft. Vi har derfor lyttet til de unges egne historier og ladet os inspirere af måden de omtaler deres sygdomsforløb på. Det er ofte brutalt ærligt, men også fuld af mod, håb og fællesskabsfølelse. Vi har desuden lagt vægt på at skabe et ‘ungt’ og farverigt udtryk, som favner at Ung Kræft er et diverst fællesskab for de unge,” siger Simon Nygaard der er partner og kreativ chef i Wonderland.
Den nye identitet udrulles løbende hen over året på digitale og sociale platforme, og kan ligeldees snart opleves ude på landets hospitaler. Her deler Ung Kræft nemlig velkomstpakker ud til unge kræftpatienter med budskabet; “Velkommen i klubben, som ingen ønsker at være medlem af. Men nu du er her, skal du vide, at du ikke er alene”. Velkomstpakken indeholder bl.a. en guide med viden, tips og personlige historier skrevet af andre unge, der enten har eller har haft kræft.
Der er desuden flere arbejder i støbeskeen, bl.a. på en Playbook til sociale medier, som har til formål at klæde Ung Kræfts egne medarbejdere og frivillige på til arbejdet med at styrke Ung Kræfts tilstedeværelse på sociale medier.
“Wonderland er stærke på det grafiske og de forstår hvad der rører sig på de sociale medier og især blandt unge målgrupper. Derfor er vi valgt samarbejdet med Wonderland omkring udviklingen af vores unge brand. Det er på de sociale medier at de unge opsøger information og deler historier med hinanden og det fællesskab skal vi støtte op om”, siger Jannick Blaksmark, head of social & creative i Kræftens Bekæmpelse.