Af Peter Engholm 25@mail.dk

Caroline Wozniacki og JBS indgik en aftale i 2012, og det var med til at åbne døren til en lignende deal med Cristiano Ronaldo. Nu siger JBS farvel til Caroline.

I sidste uge bragte Jyllands-Posten en artikel ”Hvad JBS har lært af det første år med Ronaldo under tøjet”. Her gør undertøjs-brandet status over samarbejdet med fodboldstjernen Cristiano Ronaldo og serien CR7.

Hvad artiklen ikke fortalte var, at denne status også omfattede tennisspilleren Caroline Wozniacki, som JBS har samarbejdet med siden 2012 – og som man nu siger farvel til. Noget, som direktør Michael Alstrup lagde op til i dette citat fra artiklen:

”Wozniacki er stor. Hun har 500.000 følgere på de sociale medier. Men Ronaldo, altså, han har 120 millioner følgere. Vi ville aldrig kunne betale os fra at komme ud i verden på den måde.”

I Daily Mirror forklarer JBS-direktøren – der i artiklen har skiftet fornavn til Morten – en af fordelene ved Wozniacki-samarbejdet:

“Caroline Wozniacki is one of the reasons that we have got hold of Cristiano Ronaldo. He had seen how Caroline dared to be pictured in only her underwear that we had made for her, and he liked it.”

Men det er samtidig Ronaldo og CR7-seriens enorme succes, der gør, at JBS koncentrerer kræfterne om ham og siger farvel til Wozniacki. 

“We had hoped to grab a market, but the impact of CR7 has been far, far greater than we dared dream of (…) So it is best for the company to stop working with Caroline Wozniacki,” hedder afskedssalutten fra JBS-direktøren i følge Daily Mirror.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club