Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Kun få af analyseinstituttets aktionærer har taget imod WPP’s tilbud om at købe aktierne.

I sidste uge forlod det tyske analysefirma GfK spillet om TNS Gallup, og overlod scenen til WPP Group, der er verdens næststørste reklamekoncern.

WPP har indgivet et officielt bud på at købe aktierne i TNS Gallup, og umiddelbart måtte GfK’s udmelding styrke chancerne for at lykkes. Men så let kommer det åbenbart ikke til at gå.

Kun 8,6 pct. af Gallups aktionærer har taget imod WPP’s tilbud, og derfor har WPP nu forlænget det med 14 dage til d. 12. september – men uden at øge prisen, selvom det måske kunne friste nogle flere til at sige ja.

TNS Gallups ledelse er mod WPP’s overtagelse og har i en erklæring noteret den lave tilmelding og gentaget anbefalingen af at sige nej til WPP.

Det hele startede, da TNS Gallup og GfK d. 28. april annoncerede en fusion mellem ligeværdige. WPP’s topchef, Sir Martin Sorrell forpurrede dette ved at fremsætte et tilbud, der ligger 61 pct. over kursen på Gallup d. 28. april.

Dermed var det op til GfK at forsøge at matche dette tilbud – og det kunne man altså ikke.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club