WPP indgår usædvanlig alliance med et af Norges bedste bureauer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Hele tre WPP-bureauer har indgået en alliance med Try i Norge. Alliancen har en stærk dansk signatur.

Alliancer mellem forskellige bureauer på tværs af grænser er ikke usædvanlige. Men det er ikke normalt, at hele tre netværk inden for WPP indgår en alliance med et enkelt bureau i et land.

Det er dog, hvad der er sket i Norge, hvor et af landets bedste reklamebureauer, Try, har indgået en alliance med både Grey Group, Ogilvy & Mather og Young & Rubicam.

Alliancen har en stærk dansk signatur. Som det fremgår af billedet er det Rolf Bach Christensen og Mads Aagaard Winther (yderst til højre), der som henholdsvis adm. dir. for Grey Danmark og CFO for Grey Nordic står for underskriften på aftalen.

Rolf Bach Christensen siger, at aftalen vil styrke de tre netværks tilbud til markedet.

“Vi tror på, at kreativitet er en annoncørs bedste bud. Derfor er vi glade for, at det er Norges største og bedst rankede bureau, som vi nu får mulighed for at arbejde meget tættere sammen med,” siger Rolf Bach Christensen.

Aftalen indebærer, at de tre bureauer kan tilbyde deres kunder at arbejde sammen med Try, mens Try får adgang til kompetencer og vidensbase i de tre netværk.

Grey og Ogilvy står i Sverige bag Ingo, som også repræsenterer Y&R. Ingo stod i sommer bag en af Grand Prix’erne i Cannes – The Swedish Number.