Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Group M bureauerne Mediaedge:cia, Mindshare og Mediacom samler deres amerikanske printindkøb.

Printmarkedet er ikke, hvad det har været. Mediegruppen taber omsætning og ser ud til at fortsætte ad det spor.

De ændrede markedsvilkår har nu fået verdens største reklame-konglomerat til at samle printindkøbet på tre af sine nordamerikanske mediabureauer: Mediacom, Mindshare og Mediaedge:cia.

Ifølge AdAge forventes skridtet at kunne føre til besparelser i håndteringen af print-reklamer.

Group M, der er moderselskab for alle WPP’s mediabureauer, har tidligere gjort noget tilsvarende i forbindelse med lokal broadcast annoncering i USA, der også er et medie, der har det hårdt.

Men Group M har også puljet ressourcerne inden for et vækstområde som search.

Der er ikke umiddelbart noget, der tyder på et tilsvarende skridt inden for print i Danmark. Group M har dog allerede en overordnet trading direktør i skikkelse af Kenneth Brenøe.

Kilde: AdAge

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club