Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Mega mediabudget i spil og Aegis og OMD står til at blive de store tabere.

Team Vodafone er en specialiseret WPP enhed, som hidtil primært har spillet en rolle for gruppens kreative bureauer i deres arbejde for det engelske teleselskab Vodafone.

Nu står Team Vodafone ifølge Mediaweek til også at overtage store dele af teleselskabets mediaindkøb og planlægning til en samlet værdi omkring 800 mio. Pund, hvilket er knap 7 mia. kr.

Budgettet gælder 20 markeder incl. UK, hvilket gør særlig ondt på Aegis, som overtog det knap 500 mio. kr. store budget så sent som i januar efter en 7 måneder langt konkurrence.

Herudover vil skiftet gå ud over OMD, der håndterer budgettet på mange af markederne.

Det amerikanske, franske, russiske og Sydafrikanske marked er ikke med.

Der er endnu ikke givet en officiel meddelelse, men en talsmand for Vodafone bekræfter, at der er en konsolidering på vej.

“Det handler om at finde den mest cost-effektive måde at gøre tingene på. Beslutningen betyder ikke, at vi vil spare udgifter, men at vi vil få mere for pengene”, siger talsmanden.

Kilde: Brandrepublic og Mediaweek

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club