Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og omsætningen uden opkøb faldt væsentligt mere end budgetteret i 1. halvår. Flere fyringer kan være på vej.

Verdens største reklamekoncern, engelske WPP Group, har siden midten af 2008 skåret 6525 stillinger væk (-5,8 pct.). Men noget tyder på, at det ikke har været nok.

Koncernen har netop aflagt et halvårsregnskab, der viste en halvering af overskuddet til ca. 1,5 mia. kr.

I reelle tal steg WPP’s omsætning med 28 pct. til lidt over 37 mia. kr. men kigger man på sammenlignelige tal uden opkøb, så faldt omsætningen rent faktisk med 8,3 pct., hvilket var dobbelt så meget som budgetteret.

Ifølge engelske Brandrepublic lægger halvårsmeldingen op til yderligere personale-reduktioner.

Reklame, media og analyse var de hårdest ramte områder, men også inden for PR og public affairs oplevede man tilbagegang.

For 2010 forventer WPP nu en flad omsætning.

Kilde: Brandrepublic

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club