Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

DSB fusionerer sine to forskellige loyalitetsprogrammer til et - og det betyder farvel til det ene af selskabets to dialogbureauer.

DSB er i det seneste år undergået meget betydelige forandringer som følge af den dybe krise, selskabet er bragt i. Og det har også ramt bureausamarbejderne, hvor der nu sker en konsolidering på dialogprogrammerne.

Organisationen er ændret, Harry og Bahnsen droppet og for små to måneder siden afsluttedes en bureaukonkurrence med et bureauskift fra Bates Y&R til People Group.

Nu rammer forandringerne så også selskabets dialog-partnere – men denne gang er det klaret uden en konkurrence.

Det er nemlig kun få år siden, at man sidst havde det i udbud.

DSB har hidtil samarbejdet med to forskellige bureauer, der håndterede hver sit loyalitetsprogram: S-more og DSB+more. De bliver nu slået sammen til DSB Plus – og kun det ene af bureauerne kommer til at fortsætte.

DSB +more er indtil nu blevet drevet af Wunderman, mens OgilvyOne har stået for fordelsprogrammet S-more.

Hos Wunderman konstaterer man, at det er folkene fra S-more, der er flyttet ind i DSB’s hovedorganisation for at drive det samlede loyalitetsprogram, og derfor er man ikke overrasket over, at man trak det korteste strå, og bureauet tager situationen med ro.

”DSB har været præget af uro og omstruktureringer gennem længere tid, og forholdsmæssigt har de ikke været nogen større kunde for os de seneste år. Så tabet af DSB kommer ikke til at have nogen konsekvenser for vores forretning, vores medarbejdere eller vores syn på fremtiden”, siger Jan Werner, adm. direktør hos Wunderman.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club