Wupti har succes med reklameunivers

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Internetbutikken melder desuden om første overskud. Reklameuniverset’s Pede har fået 125.000 fans på Facebook. Søren Fauli står bag udviklingen.

Da Mads Ohrt og Bo Mahnfeldt samstemmende på Bureaubiz meddelte, at de ville ønske, de havde lavet Wupti.com’s nye reklameunivers, fremkaldte det en række kritiske bemærkninger.

Nu kan folkene bag Wupti så fortælle, at de er overordentlig godt tilfredse med universet, som har løftet salget med 50 pct. siden det gik i luften. Den suspekte Pede har fået 125.000 fans på Facebook og er gået rent ind hos alle aldersgrupper. Især kvinderne er glade for konceptet.

Det fortæller Jyllands-Posten, der interviewer filmmanden Søren Fauli om udviklingen. Han har skabt det i samarbejde med Co+Høgh, og siger til avisen:

“Jeg har samarbejdet med Torben Mouritsen (Wupti.com-stifter og adm. dir., red.) før, og vi kunne ikke lide, hvad vi fik præsenteret. Derfor blev vi enige om at prøve at skabe en figur lige som DSB har Harry og Kims har Jørgen. Det skulle være vildt og nyt, og derfor valgte vi en småkriminel type”.

Jyllands-Posten kan samtidig fortælle, at Wupti.com nu for første gang kan præstere et overskud. Omsætningen steg i 2009 med ca. 30 pct. til over 300 mio. kr., og det bliver til et mindre millionoverskud, fortæller Torben Mouritsen.

I 2007 og 2008 tabte man henholdsvis 32 og 12 mio. kr.

Torben Mouritsen forklarer, at der igennem den tre-årige eksistens er investeret i den nødvendige markedsføring for at opnå en tilfredsstillende størrelse.

Virksomheden har siden starten samarbejdet med Co+Høgh.