Yderligere 3 danske talenter til Cannes

Peter Engholm
25@mail.dk

Elite-akademiet i Cannes Lions får dansk deltagelse, og et team er udvalgt til at deltage i Young Lions Media. Ungdomslandsholdet er nu på 11 personer.

Training the Lion Winners of Tomorrow. Sådan præsenterer Cannes Lions det prestigefyldte Roger Hatchtuels Academy, som hvert år giver et hold studerende fra hele verden fem dage med koncentreret input. Tidligere års gæstelærere har bl.a. været David Droga og Bob Greenberg.

Det er de enkelte Cannes Lions-repræsentanter, der indstiller deltagerne i alderen 18-23 år – og den danske repræsentant, TV 2, har i samarbejde med Creative Circle udpeget en talentfuld studerende til kurset pakket med værdifuld viden samt fuld adgang til Cannes Lions-festivalen.

Valget er faldet på:

  • Sofie Engelbrecht Simonsen, 22, fra Kreativ Kommunikation på DMJX.

Hun glæder sig ’helt overdimensioneret meget’ til udsigten om at dele en uge med 35 dygtige studerende:

”Jeg er meget beæret over at skulle ned og lære fra de bedste undervisere, og jeg forventer at komme hjem med et hoved, der er ved at sprænges af viden og 1001 gode ideer. Jeg satser på at komme tilbage med et kæmpe netværk med fremtidige Cannes Lions vindere iblandt,” siger Sofie Engelbrecht Simonsen.

Udover pladsen på det eftertragtede kursus har Danmark også fået et team mere med i Young Lions-konkurrencen. I april blev deltagerne i Cyber, Film, Design og Print fundet, og nu får disse otte talenter selskab af to ambitiøse young professionals:

Media

  • Camilla Dalgaard Pedersen, Mediacom
  • Kirstine Bernes, Mediacom 

I Young Media Lions-konkurrencen skal deltagerne løse en marketing-udfordring via deres strategiske og innovative tilgang. TV 2 og Creative Circle fremhæver teamets analytiske kompetencer kombineret med en digital og kreativ tankegang.

Deres drøm er at være blandt verdens bedste skabere af ideer, der kan røre og påvirke mennesker, så overlæggeren er sat højt, og målet er at hive en løve med hjem.

De øvrige danske deltagere ved Young Lions i Cannes 2016:

Cyber

  • Sebastian Artmann, Brandhouse
  • Karina Tørnsø, Brandhouse

Film

  • Malene Lyngbæk Olsen, Operate (deltog i Print i 2015)
  • Louis Pilmark, DDB Copenhagen (deltog i Film i 2015)

Design

  • Steffen Christiansen, Hello Monday
  • Jonas Emmertsen, Hello Monday

Print

  • Sofie Hallas, Robert/Boisen & Like-minded (deltog i Cyber i 2015)
  • Rie Sloth Rasmussen, Robert/Boisen & Like-minded (deltog i Cyber 2015)