YouBio-film med skarpe skud og babes

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

YouSee har længe barslet med modtrækket til Netflix. Først kom selve tjenesten, YouBio, og selve kampagnen har netop haft premiere. Se filmen her.

I efteråret åbnede amerikanske Netflix for alvor ballet med streamingtjenester herhjemme, og siden har interessen samlet sig om modtrækket fra tv-markedets største aktør, YouSee.

I første omgang kom den diskrete lancering af (en betaversion af) YouBio, som YouSee har døbt sin tjeneste. Og nu følger så den egentlige lanceringskampagne.

”Lanceringen af YouBio vil fortsætte i YouSee-sporet: Det samme univers, men tilsat andre elementer. Der vil være mere action, der vil være gæster, og spottene vil understrege, at vi er forelsket i content,” sagde Anders Sørensen, marketingdirektør i YouSee, ved snigpremieren i sidste måned.

Og der er vitterligt action i den aktuelle kampagne, som Halbye Kaag JWT har skabt. YouSee har i over fem år samarbejdet med bureauet, der i efteråret var til en slags eksamen i forbindelse med en opdatering af YouSees kommunikation – og bureauet løste, med Anders Sørensens ord, opgaven ”pissegodt”.

Hos Halbye Kaag JWT siger kreativ direktør, David Asmussen, om YouBio-kampagnen:

”Inden for YouSee-formatet har vi udviklet nye tiltag, så der både er en naturlig genkendelse og  naturlig fornyelse. Vi har skruet godt op for volumen og bevæger os også ud af studiet for en stund. Udover tv og bio vil kampagnen kunne ses på print, outdoor, events og i en række digitale varianter.”